Önerileri görmek için en az 3 karakter yazmalısınız.
Önerileri görmek için en az 3 karakter yazmalısınız.
Enerji kesintisinin tüm bina, site veya bölgede yaşandığını tespit ettiyseniz, öncelikle elektrik kesintisi sorgulama sayfasından kesinti kontrolünü sağlayabilirsiniz.
Aydınlatma arıza ihbarınızı Web sitesi Online İşlemler menüsü üzerinden , WhatsApp kurumsal hattımızdan , Mobil 186 uygulamamızdan veya 186 numaralı Çağrı Merkezimizden bize iletebilirsiniz.
Web sitesi Online İşlemler menüsü üzerinden , WhatsApp kurumsal hattımızdan , Mobil 186 uygulamamızdan veya 186 numaralı Çağrı Merkezimizden bilgi alabilirsiniz.
Talebinizi WhatsApp kurumsal hattımıza veya 186 numaralı Çağrı Merkezimize iletebilirsiniz.
Şirketimiz tarafından kullanıcılara her ay düzenli olarak tazminat haklarının bilgilendirmesi yapılmaktadır. Bilgilendirmeler; Faturaya Ek Dağıtım Tazminat Bildirimi, SMS ya da e-posta kanalları ile yapılmaktadır. Yapılan bilgilendirmede kullanıcının tazminat ödemesi kapsamında hak sahibi adına kayıtlı bir vadesiz hesap IBAN bilgisi ile Şirketimize dönüş yapması gerektiği bildirilmektedir. Kullanıcı Online İşlemlerde bulunan “Tazminat Sorgulama” ekranı üzerinden ya da 186 Çağrı Merkezimizden arayarak muhatap ve IBAN bilgileriyle ödeme işlemlerini başlatabilmektedir.
29.12.2020 tarihli ve 31349 Mükerrer sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Elektrik Piyasasında Dağıtım ve Perakende Satış Faaliyetlerine İlişkin Kalite Yönetmeliği’nde (“Yönetmelik”) düzenlenen tazminat türleri aşağıdaki gibidir:
Yönetmelik’in "Tazminat Ödemeleri" başlıklı 27’nci maddesi uyarınca kaçak elektrik enerjisi kullanan kullanıcılar lehine, kaçak elektrik kullanım dönemi boyunca anılan Yönetmelik kapsamında tazminat oluşmaz. Kaçak elektrik tüketim halleri 30.05.2018 tarihli ve 30436 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Elektrik Piyasası Tüketici Hizmetleri Yönetmeliği’nin 42’nci maddesinde düzenlenmiştir. vd. maddeleri uyarınca kaçak elektrik kullanılması halinde ödenmiş olan tazminat / tazminatlar iade alınacaktır.
Vekalet, veraset ve yetkili kişi tarafından başvurulması durumunda Tablo-1 de belirtilen belgelerin sunulması ile ödeme işlemleri yapılabilmektedir.
Vekalet |
Tazminat kazanan Hak sahibi adına alınan vekalet örneği gösterir belgenin sunulması. |
---|---|
Veraset |
Tazminat başvurusunda bulunacak kişinin, hak sahibinin varisi olduğunu gösterir mahkeme evrakını sunması. |
Yetkili kişi |
Yetki belgesi, hak sahibi Kurum adına başvuru yapan kişinin yetkili olduğunu gösteren antetli belgenin sunulması, Apartman Yönetimi, Yönetim adına yetkili kişinin adının geçtiği Karar Defterinin sunulması. |
Tarafınıza tazminat hakkınızın bulunduğuna ilişkin bilgilendirme yapılması durumunda; web sitesi Online İşlemler menüsü üzerinden, WhatsApp kurumsal hattımızdan , Mobil 186 uygulamamızdan, 186 numaralı Çağrı Merkezimizden veya Kullanıcı Hizmetleri Merkezlerimizden muhatap numaranız ve IBAN bilginiz ile talebinizi iletebilirsiniz.
Çağrı Merkezimizi arayıp TC kimlik numaranızı bildirerek ya da tarafınıza ilettiğimiz SMS içeriğinden muhatap bilginize ulaşabilirsiniz.
Ticari Kalite Tazminatı hakkınızın bulunup bulunmadığını web sitesi Online İşlemler menüsü üzerinden, WhatsApp kurumsal hattımızdan , Mobil 186 uygulamamızdan, 186 numaralı Çağrı Merkezimizden veya Kullanıcı Hizmetleri Merkezlerimizden sorgulayabilirsiniz.
Kendinize ait bir IBAN bilgisi iletmediğiniz takdirde ödemeniz İsim-IBAN uyuşmazlığı nedeni ile yapılamayacaktır. Bu sebeple kendinize ait IBAN bilgisini iletmeniz gerekmektedir.
Elektrik Piyasasında Dağıtım ve Perakende Satış Faaliyetlerine İlişkin Kalite Yönetmeliği’nde yer alan hükümler kapsamında belirlenir. Tazminat miktarları her yıl yayımlanan yeniden değerleme oranı kullanılarak güncellenir. Tazminat ödemeleri kullanıcıların tazminatı hak ettikleri yıla göre o yıla ait tutarlar üzerinden yapılır.
Sayaçlarınız okuma dönemlerinde, bölgenizde görevli dağıtım şirketi tarafından okunur. Faturanız, ödeme tarihinden en az 10 gün önce tercihinize göre kağıt fatura olarak veya SMS / e-posta yöntemi ile dijital fatura şeklinde size ulaştırılır. E-arşiv sisteminde olan müşterilerimize sadece dijital fatura iletilir ve ek olarak kağıt fatura basılmamaktadır. Eğer e-arşiv sistemine geçiş yaptıysanız, SMS veya e-postalarınızı, istenmeyen (spam) klasörü de dâhil olmak üzere tekrar kontrol ediniz.
E-arşiv sistemine kayıtlı değilseniz Web sitesi Online İşlemler menüsü üzerinden , WhatsApp kurumsal hattımızdan , Mobil 186 uygulamamızdan veya 186 numaralı Çağrı Merkezimizden talebinizi iletebilirsiniz.
Sayacınız ile ilgili soru ve talepleriniz için Web sitesi Online İşlemler menüsü üzerinden , WhatsApp kurumsal hattımızdan , Mobil 186 uygulamamızdan veya 186 numaralı Çağrı Merkezimizden destek alabilirsiniz.
Bu konu ile ilgili talebinizi Web sitesi Online İşlemler menüsü üzerinden , WhatsApp kurumsal hattımızdan , Mobil 186 uygulamamızdan veya 186 numaralı Çağrı Merkezimizden iletebilirsiniz.
Endeks okuması için sayacınıza ulaşamadığımız durumlarda sayacınızın okunması için ekipler yönlendirilmektedir.
Bu konu ile ilgili talebinizi Web sitesi Online İşlemler menüsü üzerinden , WhatsApp kurumsal hattımızdan , Mobil 186 uygulamamızdan veya 186 numaralı Çağrı Merkezimizden iletebilirsiniz.
Hayır; Kademeli Tarife’de faturalandırma günlük ortalama tüketimi baz almaktadır ve bu miktar EPDK tarafından Mesken Tek Zamanlı Alçak Gerilim aboneleri için günlük ortalama 8 kWh, Kamu ve Özel Hizmetler Sektörü İle Diğer Tek Zamanlı Alçak Gerilim aboneleri için 30 kWh olarak belirlenmiştir. Bu yüzden sayaç okunma tarihinden bağımsız, faturanızdaki günlük ortalama tüketim limitinin altında ve sınırda olan kısmı ilgili abone grubunda belirlenen "Düşük Tüketimli Kademe Birim Fiyatı" üzerinden hesaplanmakta olup, sadece bu limitleri aşan kısmı ilgili abone grubunda belirlenen "Yüksek Tüketimli Kademe Birim Fiyatı" üzerinden hesaplanmaktadır. Detaylı bilgi için elektrik tedarik şirketiniz ile iletişime geçebilirsiniz.
E-arşiv sistemine geçiş yaptıysanız, SMS veya e-postalarınızı, istenmeyen (spam) klasörü de dâhil olmak üzere tekrar kontrol ediniz. E-arşiv sistemine kayıtlı değilseniz Web sitesi Online İşlemler menüsü üzerinden , WhatsApp kurumsal hattımızdan , Mobil 186 uygulamamızdan veya 186 numaralı Çağrı Merkezimizden talebinizi iletebilirsiniz.
EPDK’nin Tüketici Hizmetleri Yönetmeliği 33. Madde 1.Fıkrasına göre faturalamada, dağıtım şirketi tarafından okunan birbirini takip eden iki dönem arasındaki endeks farkının çarpan faktörü ile çarpımı sonucu bulunan değer tüketicinin elektrik enerjisi tüketimi olarak kabul edilir.
Sayaç ekranındaki veriler arasında 5 sn. gibi periyotlarda otomatik geçiş bulunmaktadır ve orada T1 (1.8.1), T2 (1.8.2), T3(1.8.3) verileri o andaki endeks değerleridir. Bu değerleri Web sitesi Online İşlemler menüsü üzerinden , WhatsApp kurumsal hattımızdan , Mobil 186 uygulamamızdan veya 186 numaralı Çağrı Merkezimiz üzerinden ileterek faturalandırabilirsiniz.
Mobil 186 uygulamamız , Web sitesi Online İşlemler ile giriş yaptığınız endeks değerleri belli bir kurallar doğrultusunda kontrol edilmektedir. Eğer uygun görülmediyse faturalama işlemi yapılmayacaktır. Faturanızın olduğundan yüksek geldiğini düşünüyorsanız görevli tedarikçi şirketiniz ile görüşebilir ya da Web sitesi Online İşlemler menüsü üzerinden , WhatsApp kurumsal hattımızdan, Mobil 186 uygulamamızdan veya 186 numaralı Çağrı Merkezimizden talebinizi iletebilirsiniz.
Endeks girme işlemleri tesisat muhatabı tarafından Mobil 186 uygulamamız,Web sitesi Online İşlemler menüsü üzerinden TC kimlik numarası, Vergi Kimlik numarası, tesisat ve cep telefonu bilgileri ile yapılabilmektedir.
Enerji Kesme Açma ekiplerimiz hafta içi ve hafta sonu (Açma ve tahliye işlemleri için nöbetçi ekipler) 08.00 ve 18.00 saatleri arasında çalışmaktadır.
Enerji Kesme Açma ekiplerimiz hafta içi ve hafta sonu (Açma ve tahliye işlemleri için nöbetçi ekipler) 08.00 ve 18.00 saatleri arasında çalışmaktadır.
Dağıtım şirketi kentsel ve kentaltı dağıtım bölgesinde bildirimi izleyen en geç 1 gün içerisinde, kırsal dağıtım bölgesinde bildirimi izleyen en geç 2 gün içerisinde son endeks değerlerini alarak kullanım yerinin elektriğini keser.
WhatsApp kurumsal hattımız ve 186 numaralı Çağrı Merkezimizden bize iletebilirsiniz.
Ekiplerimizin adresinizde işlem yapabilmesi için sayacın erişebilir durumda olması gerekmektedir.
Görevli tedarik şirketine olan veya Dağıtım Şirketine borcunuz nedeniyle kesilen enerjiyi, yükümlülüklerinizi yerine getirmeden elektriğinizi açmanız/açtırmanız durumunda Elektrik Piyasası Tüketici Hizmetleri Yönetmeliği ve Türk Ceza Kanunu uyarınca kaçak elektrik kullanımına ilişkin yasal süreç başlatılacaktır. Kaçak elektrik kullanımı suçtur.
Tüketicinin elektriğinin bağlanması aşamasında uygulanan Elektrik Piyasası Tüketici Hizmetleri Yönetmeliğinin 49. Maddesi kapsamında belirlenen bedeldir.
Web sitesi Online İşlemler menüsü üzerinden , WhatsApp kurumsal hattımızdan , Mobil 186 uygulamamızdan veya 186 numaralı Çağrı Merkezimizden talebinizi iletebilirsiniz.
Güvenliğiniz için sayaca müdahale edilmemesi gerektiğini belirtmek isteriz.
Elektrik İç Tesisleri Proje Hazırlama Yönetmeliği, Proje Onay Geçerlik Süresi başlıklı Madde 7 hükmü kapsamında; proje onay tarihinden itibaren tesise başlanıp da, herhangi bir sebeple başlama müddeti ile birlikte 5 yıl içinde bitirilmediği takdirde ilk onaylanan proje hükümsüz sayılır ve yeniden proje çizdirilir.
Yapı denetim şirketlerinin iflası/kapanması veya fenni mesulün vefatı/işten ayrılması gibi sebeplerle, başvurularda talep ettiğimiz muayene uygunluk belgesinin ve iş başlama-bitim evraklarının imzalatılması süreçlerini aşağıdaki belgeler ile tamamlamak gerekmektedir. İflas eden/kapatılan denetim şirketinin iflas ettiği/kapatıldığı veya fenni mesulün vefatı/işten ayrılması resmi bir belge ile (Ör: ticaret sicil gazetesi) belgelenmelidir. Yapı sahibinin başka bir yapı denetim kuruluşu ile yapı denetimi hizmet sözleşmesi imzalayarak, denetim kuruluşu tarafından düzenlenecek muayene uygunluk belgesinin dağıtım şirketine sunulması gerekmektedir.
Bağlantı bedeli; bağlantı yapan kişinin iç tesisatının dağıtım şebekesine bağlanması için inşa edilen ve Elektrik Piyasası Bağlantı ve Sistem Kullanım Yönetmeliğinde tanımlanan bağlantı hattı kapsamında katlanılan masraflar ile sınırlı olup dağıtım şebekesi yatırım maliyetlerini içermez. Bağlantı hattının tüketici tarafından tesis edilmesi hâlinde, bağlantı hattı işletme ve bakım sorumluluğu karşılığı dağıtım şirketine devredilir, bu tüketicilerden bağlantı bedeli alınmaz. Bağlantı hattının dağıtım şirketi tarafından tesis edilmesi halinde bağlantı bedeli; orta gerilim ve alçak gerilim için ayrı ayrı olmak üzere bağlantısı yapılacak kullanıcının bağlantı gücü ve bağlantı hattına ilişkin mesafe değerleri ile ilgili dönemde geçerli olan Kurul onaylı yatırım birim bedelleri de dikkate alınarak hesaplanır. Bağlantı bedeli; Elektrik Piyasası Bağlantı ve Sistem Kullanım Yönetmeliği ile Bağlantı Anlaşması hükümleri çerçevesinde tüketici tarafından güncel bedeller üzerinden dağıtım şirketine bir defada ödenir.
2886 sayılı Devlet İhale Kanunu'nun 75 inci maddesine göre, Devletin özel mülkiyetinde veya hüküm ve tasarrufu altında bulunan taşınmaz malları ve Vakıflar Genel Müdürlüğü ile idare ve temsil ettiği mazbut vakıflara ait taşınmazların işgali üzerine fuzuli şagilden ecrimisil talep edilebilmektedir. Genel bütçeye dahil dairelerle katma bütçeli idarelerin, özel idare ve belediye taşınmazlarının kullanımında aslolan kiralamadır. Kira sözleşmesi sona ermiş ise veya ilgili idarenin izni dışında bir kullanım var ise ecrimisil alınsa dahi, fuzuli şagilin işgal ettiği taşınmazdan tahliyesi talep olunabilir. Yukarıda kısaca izah edildiği üzere, ecrimisil bedelinin ödendiğini gösterir dekont ile dağıtım sistemine bağlantı talebinin kabul edilmesi mümkün olmayacaktır. Ecri Misil belgeli alanların aboneliği, ilgili mevzuatta hangi belgeler isteniyorsa, bu belgeler ile yapılacaktır.
3194 sayılı İmar Kanunu’nun ("Kanun") 21’inci maddesi hükmü gereği, Kanun kapsamına giren tüm yapılar için belediye veya valiliklerden yapı ruhsatı alınması zorunludur. Yapı ruhsatı verilmesi için ise Kanun'un 22 nci maddesi gereğince tapunun (istisnai hallerde tapu senedi yerine geçecek belge) sunulması gerekmektedir. Tapusuz gayrimenkuller için bağlantı talepleri yönetmelik ve kanun gereği kabul edilmemektedir. Ancak 4342 sayılı Mera Kanunu kapsamındaki kullanımlarda veya Hazine arazisi söz konusu ise ilgili kurum ve kuruluşlardan alınacak tahsis belgesinin ibraz edilmesi gerekmektedir.
Elektrik İç Tesisleri Yönetmeliği'nin 16'ncı maddesine göre, tadilat (güç artırımı/güç azaltımı/güç birleştirme/güç ayrıştırma sebebiyle elektrik tesisinin değiştirilmesi) talebinde bulunan yapı sahibi değil de kiracı ise, bu durumda kiracının tadilat nedeniyle ev sahibi ile aralarında çıkabilecek her türlü anlaşmazlıktan kendisinin sorumlu olduğunu bildiren noter onaylı bir belge sunması gerekmektedir. Kiracı bu belgeyi sunamaz ise, ayrıntıları yukarıdaki yönetmelik hükmünde belirtilen, yapı sahibi yada vekili tarafından imzalanmış bir yükümlülük belgesi (taahhütname) vermek zorundadır. Kira sözleşmesinde taahhütnamede yer alması gereken konulara ilişkin hüküm var ise kiracıdan ayrıca taahhütname talep edilmeyecektir.
Şebeke suyu altyapısı mevcut olan arazilerde ilgili su ve kanalizasyon idaresince bahçe sulama tarifesinden abonelik yapılması durumunda su aboneliği evrakı ve iç tesisat projesi ile başvuru yapılabilir. Bununla birlikte sadece tarımsal sulama amaçlı abonelik talep ediliyor ve arazide şebeke suyu bulunmuyor ise DSİ’den kuyu suyu kullanma belgesi alınması gerekmektedir.
Enerji Piyasası Düzenleme Kurumundan 5999-3 sayılı Kurul Kararı ile Dağıtım Lisansı Sahibi Tüzel Kişiler ve Görevli Tedarik Şirketlerinin Tarife Uygulamalarına İlişkin Usul ve Esaslar'ın 9 uncu maddesi uyarınca “Zorunlu nedenlerle, film setleri, kaynak, taşlama vb. gibi kısa süreli işler için elektrik enerjisi talep eden gerçek ve tüzel kişilere; en fazla 90 gün süreli olarak ve gerektiğinde en fazla 90 gün daha uzatılabilecek şekilde, dağıtım şirketinin uygun görmesi halinde sayaç tesis edilerek ölçümlü veya ölçme yapılmadan kurulu güç değerleri üzerinden bulunacak tüketime göre ticarethane tarifeleri üzerinden hesaplanan bedelin peşin olarak tahsil edilmesi kaydıyla elektrik enerjisi verilir.”
Bahçenin yer almış olduğu ilin Su ve Kanalizasyon İdaresinden bahçe sulama tarifesinden su aboneliği yaptırdığına dair beyan veya DSİ’den kuyu suyu kullanma belgesi ve elektrik iç tesisat projesi ile yetkili elektrikçi aracılığıyla operasyon merkezlerinden veya Yeni Bağlantı Portalı'ndan bağlantı başvurusu yapılabilir.
Tesiste yapılacak tadilatlar nedeniyle bağlantı hattının değişmesi durumunda; Bağlantı hattının tüketici tarafından tesis edilmesi hâlinde, bağlantı hattı işletme ve bakım sorumluluğu karşılığı dağıtım şirketine devredilir, bu tüketicilerden bağlantı bedeli alınmaz. Bağlantı hattının dağıtım şirketi tarafından tesis edilmesi halinde bağlantı bedeli; orta gerilim ve alçak gerilim için ayrı ayrı olmak üzere bağlantısı yapılacak kullanıcının bağlantı gücü ve bağlantı hattına ilişkin mesafe değerleri ile ilgili dönemde geçerli olan Kurul onaylı yatırım birim bedelleri de dikkate alınarak hesaplanır ve kullanıcıdan tahsil edilir.
Tesiste yapılacak tadilatlar nedeniyle bağlantı hattının değişmemesi durumunda bağlantı bedeli alınmaz.
Elektrik İç Tesisleri Yönetmeliği'nin 22 nci maddesinin “Üç fazlı tesislerde nötr iletkeni bulunanlarda faz-nötr arasına, nötr iletkeni bulunmayanlarda iki faz arasına bağlanacak yükün değeri (projedeki talep gücü) en çok 5 kW olabilir. 5 kW'in üzerindeki beslemeler üç fazlı sistemle yapılır.” hükmü gereği, her bağımsız bölüm için 5kW talep gücü üzeri (konutlarda bağımsız bölüm sayısı 3’ten fazla ise eş zamanlı talebinin de uygulanmasından sonraki güçtür) sistemlerde 3 fazlı besleme yapılmalıdır.
Kompanzasyon sistemi tesis etmesi gereken kullanıcılar, reaktif enerji tarifesi uygulamasına dahil olan kullanıcılardır. Dağıtım Lisansı Sahibi Tüzel Kişiler ve Görevli Tedarik Şirketlerinin Tarife Uygulamalarına İlişkin Usul ve Esaslar'ın 13 üncü maddesi gereğince mesken aboneleri, aydınlatma aboneleri, tek fazla beslenen aboneler, kurulu gücü 15 (on beş) kW’a (dahil) kadar olan aboneler dışındaki tüm dağıtım sistemi kullanıcıları için reaktif enerji tarifesi uygulanmaktadır.
Yapı kullanma izin belgesini almış olmanız şirketimizde onaylı bir elektrik iç tesisat projeniz olduğuna işaret eder. Sözleşme yapmış olduğunuz yetkili elektrikçi ile Operasyon Merkezlerimize ya da Yeni Bağlantı Portalına başvurmanız gerekmektedir.
Elektrik ile İlgili Fen Adamlarının Yetki, Görev ve Sorumlulukları Hakkında Yönetmeliğin 4 üncü maddesi ,3194 sayılı İmar Kanunu (28’inci maddesinin ilgili fıkraları) ve 4708 sayılı Yapı Denetimi Hakkında Kanun uyarınca Denetime yönelik fenni mesuliyet sorumluluğu elektrik veya elektrik ve elektronik mühendislerine aittir.
İmar Kanunu'nun 30. maddesi gereğince, mal sahiplerinin yapı ruhsatını veren Belediyelere veya Valiliklere müracaatları üzerine, Belediyeler ve valiliklerin en geç otuz gün içinde neticelendirmek mecburiyetindedir. Aksi halde bu müddetin sonunda yapının tamamının veya biten kısmının kullanılmasına izin verilmiş sayılmaktadır. Buna göre, Belediye veya Valilikler iskân konusunu 30 gün içinde neticelendirmemişse (başvuru reddedilmemiş ve iskan işlemleri hala devam etmekte ise) mal sahibi yapı kullanma izni almış sayılır. Dağıtım sistemine bağlantı başvurularında, belediyeye veya valiliğe yapılan iskan başvurusu üzerinden 30 gün geçtiğinin ilgili idareden alınacak yazı ile beyan edilmesi gerekmektedir.
İmar Kanunu Geçici 11 inci maddesine göre, bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihe (01.07.2022) kadar yapı (inşaat) ruhsatı alınmış ve buna göre yapılmış olup, kullanma izni verilmeyen ve alınmayan yapılara; yol, elektrik, su, telefon, kanalizasyon, doğal gaz gibi alt yapı hizmetlerinden birinin veya birkaçının götürüldüğünün belgelenmesi halinde, ilgili yönetmelikler doğrultusunda fenni gereklerin yerine getirilmiş olması ve bu maddenin yayımı tarihinden itibaren başvurulması üzerine, kullanma izni alınıncaya kadar ilgili mevzuatta tanımlanan ait olduğu abone grubu dikkate alınarak geçici olarak su ve/veya elektrik bağlanabilir. Ruhsatta yazan bağımsız bölüm sayısı esas alınarak bağlantı başvurusu değerlendirilecektir.
Elektrikli Araç Şarj İstasyonu başvurusu için "https://www.ayedas.com.tr" adresinden ilgili sürece ulaşabilirsiniz.
Belediyeden alınacak Numarataj ya da yerine geçebilecek belgeler ile Müşteri Hizmet Merkezlerinden adres değişikliği başvurusunda bulunabilirsiniz.
Bağlantı ve Sistem Kullanım Yönetmeliği 10. maddesinde belirtilen evraklar ile birlikte sistemlerimizde yetkili olarak bulunan elektrik firmaları tarafından dijital web portalından veya ilgili operasyon merkezinden başvuru yapılması gerekmektedir.
https://ybp.eedas.com.tr/#/project-owner/register üzerinden yetkili elektrikçi başvurusunu yapabilirsiniz.
EPDK Hizmet Kalite Yönetmeliği’nin 26. Maddesinde belirtilen “yasal süre” içerisinde gelen ve hasar başvurusu yapan müşterinin “aboneliğinin kendi adına olması” halinde talepler hasar süreci kapsamında değerlendirmeye alınabilir.
Cihazınızın onarılması halinde Şirketimize sunacağınız onarım-tamir faturası doğrultusunda, onarılmaması halinde ise ELEKTRİK PİYASASINDA DAĞITIM VE PERAKENDE SATIŞ FAALİYETLERİNE İLİŞKİN KALİTE YÖNETMELİĞİNDE tanımlanan rayiç bedeller (piyasa ortalama fiyatı) üzerinden gerekli işlemler yürütülecektir.
Başvurunuzu 186 Çağrı Merkezimiz, Kullanıcı Hizmetleri Merkezimiz veya Müşteri Hizmetleri Merkezleri aracılığı ile yapabilirsiniz.
Dağıtım sistemimizde şebeke kaynaklı oluşan arızalar ve/veya dış müdahale sonrası şebekemizde oluşan arızalar sonucu müşterilerimize ait;
oluşabilmektedir.
ELEKTRİK PİYASASINDA DAĞITIM VE PERAKENDE SATIŞ FAALİYETLERİNE İLİŞKİN KALİTE YÖNETMELİĞİ 26. Maddesinde belirtilen "on iş günü" içerisinde gelen ve hasar başvurusu yapan "müşterinin aboneliğinin kendi adına olması" halinde talepler hasar süreci kapsamında değerlendirmeye alınabilir.
Dağıtım sistemimizde şebeke kaynaklı olduğuna karar verilen ve ön değerlendirme sonucu olumlu olan hasar başvurularında müşteriden aşağıdaki dokümanları, WhatsApp kurumsal hattımızdan ya da Operasyon Merkezlerimizden teslim etmeleri istenir.
Sayacınızın ölçümünde hata olduğu durumda sayacın kontrol edilmesi için Kullanıcı Hizmetleri Merkezimize ya da Müşteri Hizmetleri Merkezi'ne yazılı olarak başvuru yapılmalıdır. Başvuruda tesisat numarasının belirtilmesi önemlidir. Başvurunun ardından sayaç yeni bir sayaç ile değiştirilmekte, ölçü şikayetinde bulunulan sayaçlar Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı personeli nezdinde incelenerek tarafsız bir rapor oluşturulmaktadır. Çıkan raporda sayacın doğru tüketim kaydettiğinin tespiti halinde sayaç kontrol bedeli ile 3516 sayılı Ölçüler ve Ayar Kanunu çerçevesinde oluşan bedeller faturanıza yansıtılacaktır.
Sayacın takılı olduğu binanın yıkılacağı durumda, elektrik dağıtım şirketine sayacın sökülmesi için başvuru yapılmalıdır. Başvurunuzu Kullanıcı Hizmetleri Merkezlerimizden ya da Müşteri Hizmetleri Merkezlerinden yapabilirsiniz.
Bu başvuru esnasında gereken belgeler aşağıda belirtilmiştir;
Sayacın yerinde olmadığı, çalındığı durumda elektrik dağıtım şirketine başvuru yapılmalıdır. Başvurunuzu Kullanıcı Hizmetleri Merkezlerimizden ya da Müşteri Hizmetleri Merkezlerinden yapabilirsiniz.
Bu başvuru esnasında polis, itfaiye gibi resmi kurumlar tarafından sayacın yerinde olmadığına dair düzenlenen tutanakların sunulması gerekmektedir.
Web sitesi Online İşlemler menüsü üzerinden , WhatsApp kurumsal hattımızdan , Mobil 186 uygulamamızdan veya 186 numaralı Çağrı Merkezimizden talebinizi iletebilirsiniz.
Sayacınızda muhtemelen bir arıza bulunmaktadır. Web sitesi Online İşlemler menüsü üzerinden , WhatsApp kurumsal hattımızdan , Mobil 186 uygulamamızdan veya 186 numaralı Çağrı Merkezimizden talebinizi iletebilirsiniz.
Sayaçta gözle görülür fiziksel hasar (camı kırık, ekranı bozuk, tarih ve saat bilgileri yanlış vs) olması durumunda Web sitesi Online İşlemler menüsü üzerinden , WhatsApp kurumsal hattımızdan , Mobil 186 uygulamamızdan veya 186 numaralı Çağrı Merkezimizden talebinizi iletebilirsiniz.
Web sitesi Online İşlemler menüsü üzerinden , WhatsApp kurumsal hattımızdan , Mobil 186 uygulamamızdan veya 186 numaralı Çağrı Merkezimizden talebinizi iletebilirsiniz.
Faturalarınızın tekrar incelenmesi için tüketim yapmadığınızı gösteren diğer yardımcı belgeler ile (örneğin ilgili döneme ait su faturanız) size Görevli Tedarik Şirketinize dilekçe vererek inceleme talebinde bulunabilirsiniz.
hallerinde, usulsüz elektrik enerjisi tüketmiş sayılır.
Elektrik Piyasası Tüketici Hizmetleri Yönetmeliği'nin 42 nci Maddesi'ne göre;
kaçak elektrik enerjisi tüketimi olarak kabul edilir.
Web sitesi Online İşlemler menüsü, WhatsApp kurumsal hattımızdan veya 186 numaralı Çağrı Merkezimizden borç tutarınızı öğrenebilir ve web sitesi Online İşlemler üzerinden ödeme yapabilirsiniz.
Ödeme noktaları:
Kaçak tüketim borcu ödemelerinizi PTT, Ziraat Bankası gişelerinden yapabilirsiniz. (Ziraat bankası gişeleri mesai günlerinde 15.30 - 17.30 arasında)
Web sitesi Online İşlemler menüsü üzerinden veya 186 numaralı Çağrı Merkezimizden talebinizi iletebilirsiniz.
Kaçak ihbarlarında kişisel veriler korunmakta ve üçüncü şahıslarla paylaşılmamaktadır.
Dağıtım şirketi, belirlenen bir bölgede elektrik dağıtımı ile iştigal eden tüzel kişidir.
Görevli tedarik şirketi, dağıtım ve perakende satış faaliyetlerinin hukuki ayrıştırması kapsamında kurulan veya son kaynak tedariği yükümlüsü olarak Enerji Piyasası Düzenleme Kurulu tarafından yetkilendirilen tedarik şirketidir.
Daha önceki dönemlerde bir arada çalışan dağıtım şirketleri ile perakende satış (görevli tedarik) şirketlerinin birbirlerinden ayrı ve farklı iş kolları olarak ayrışması anlamına gelir.
Elektrikle çalışan yaşam destek cihazlarına bağlı olarak yaşamını sürdüren hastaları olan kullanıcılarımızın, elektrik tüketimi nedeniyle oluşabilecek borç nedeniyle enerjisiz kalmamaları için aşağıda belirtilen belgeleri, yazılı başvuru ile Kullanıcı Hizmetleri Merkezlerimize ya da Müşteri Hizmetleri Merkezlerine iletmesi halinde kesme blokajı konulabilecektir. Kayıt altına alınan bu tür abonelikler, planlı kesintilerde ilgili durum hakkında tüketicinin belirlediği iletişim aracıyla bilgilendirilebileceklerdir. Bu başvuru için gerekli belgeler:
Yapılan bu düzenleme, elektrik faturalarının ödenmesinin gerekmediği şeklinde yanlış anlaşılmamalıdır.
40 ile başlayan tesisat numaranızı faturanızın üzerinde aşağıdaki örnek görseldeki gibi görebilirsiniz.
Adres değişiklikleri güncellemesi için bağlı bulunduğunuz İlçe belediyenizden, adresinizi belirten numarataj belgenizi alarak size en yakın Kullanıcı Hizmetleri Merkezlerimize ya da Müşteri Hizmetleri Merkezine dilekçe vererek başvuruda bulunabilirsiniz.
Telefon ve e-posta iletişim bilgilerinizi 186 numaralı Çağrı Merkezimiz ile görüşerek güncelleyebilirsiniz. Sözleşme bilgilerinin güncellenmesi için Görevli Tedarik Şirketinizle iletişime geçebilirsiniz.
Size en yakın Kullanıcı Hizmetleri Merkezimizin bilgilerine ulaşmak için buraya tıklayın.
Taleplerinizi web sitesi Online İşlemler menüsü üzerinden, WhatsApp kurumsal hattımızdan, Mobil 186 uygulamamızdan veya 186 numaralı Çağrı Merkezimizden talebinizi iletebilirsiniz.
Alo 186 Çağrı Merkezimize cep telefonlarından ve sabit hatlardan yaptığınız aramalar üzerinden İstanbul Anadolu Yakası Elektrik Dağıtım A.Ş. tarafından herhangi bir ücret alınmamaktadır. Ancak abonesi olduğunuz GSM operatörü ya da telekomünikasyon şirketi tarafından yapılan tahsilatlardan, hizmet aldığınız GSM operatörü ya da telekomünikasyon şirketi sorumludur. Diğer kanallarımız üzerinden yapacağınız başvurularınız için de herhangi bir ücret talep edilmemektedir.
Aşağıdaki dokümandan detay bilgilere ulaşabilirsiniz.
OSOS şifre başvurunuzu resmi olarak evrak teslimi şeklinde gerçekleştirebilmek için başvuru formunu ve formda yer alan belgeleri aşağıda belirtilen adreslerdeki gelen evrak birimine bırakabilirsiniz.
OSOS şifre başvurunuzu elektronik ortamda gerçekleştirebilmek için aşağıdaki kep adresini kullanabilirsiniz.
Kep adresi: istanbul.ayedas@hs03.kep.tr (Başvuru formu, vekaletname/yetki belgesi ve imza sirkülerinin tek bir pdf halinde taratılıp, vekaletnamedeki şahsın e-imza'sı ile belirtilen kep adresine iletilmesi yeterlidir)
Servisimizi kullanmak ve detaylı bilgi alabilmek için ayedas_osos_mth@eedas.com.tr adresinden bizlere ulaşabilirsiniz.
Yukarıda belirtilen yöntemleri kullanarak yapacağınız bütün başvurular belgelerde bir eksiklik ya da hata olmaması durumunda dikkate alınacaktır.
İl
|
Adres
|
---|---|
İstanbul Genel Müdürlük
|
BAĞLARBAŞI MAHL. REFAHEVLER SOK. NO:2/2 B-BLOK MALTEPE/İSTANBUL
|
İnternet sitemizin gerektiği şekilde çalışması amacıyla zorunlu çerezler, içeriğin bireyselleştirilmesini sağlayan ve opsiyonel olan fonksiyonel çerezler, sitemizi geliştirmeye yardımcı istatistiki bilgi elde etmemize yarayan opsiyonel performans ve analiz çerezleri kullanmaktayız. Çerezler hakkında daha detaylı bilgi için Çerez Politikası ’nı inceleyebilirsiniz.
"Tüm Çerezleri Kabul Et" seçeneği ile Çerez Politikası'nda tanımlanan tüm çerezleri kabul edebilir; "Çerezleri Reddet" ile zorunlu ve fonksiyonel çerezler ile devam etmeyi seçebilirsiniz. Çerez tercihlerinizi yönetmek için lütfen "Tüm Çerezleri Yönet"e tıklayın.