Bağlantı başvurusu, dağıtım sistemine bağlantısı istenen kullanım yerinin maliki, kullanım yeri üzerinde tasarruf sahibi bulunan gerçek ve tüzel kişiler veya bunların yetkilendirdiği gerçek veya tüzel kişiler tarafından yapılır. Elektrik güç tahsisini isteyen başvuru sahibinin, şirketimizle olan işleri, sözleşmeleri ve diğer işlemleri bizzat takip ve sonuçlandırması esastır. Ancak, bunlar için vekil atanması halinde, istenen temsil yetkilerini kapsayan noter onaylı vekâletname ibraz edilmelidir.
Bağlantı Başvurusunda ibraz edilmesi gereken belgeler, Elektrik Piyasası Bağlantı ve Sistem Kullanım Yönetmeliğinin Bağlantı Başvurusu başlıklı 10. Maddesinde şu şekilde belirtilmiştir:
Geçici Madde 11 – (Ek : 9/7/2008-5784/25 md.)
1/7/2022 tarihine kadar yapı (inşaat) ruhsatı alınmış ve buna göre yapılmış olup, kullanma izni verilmeyen ve alınmayan yapılara; yol, elektrik, su, telefon, kanalizasyon, doğal gaz gibi alt yapı hizmetlerinden birinin veya birkaçının götürüldüğünün belgelenmesi halinde, ilgili yönetmelikler doğrultusunda fenni gereklerin yerine getirilmiş olması ve bu maddenin yayımı tarihinden itibaren başvurulması üzerine, kullanma izni alınıncaya kadar ilgili mevzuatta tanımlanan ait olduğu abone grubu dikkate alınarak geçici olarak su ve/veya elektrik bağlanabilir. Bu kapsamda, ilgili belediyeden dağıtım şirketlerine elektriğin kesilmesi talebinin söz konusu olması halinde aboneliği iptal edileceğinden, su ve/veya elektrik bağlanması herhangi bir kazanılmış hak teşkil etmez. Ancak, yapı (inşaat) ruhsatı alınmış ve buna göre yapılmış olma şartı 31/12/2021 tarihinden önce yapılmış olan yapılarla ilgili olarak uygulanmaz.
Bunun yanında, Bağlantı Anlaşması yapılmadan önce 4708 sayılı Yapı Denetimi Hakkında Kanun uyarınca yapı denetimine tabi yapılar için denetim kuruluşunca verilecek uygunluk belgesi, yapı denetimine tabi olmayan kamu kurum veya kuruluşları tarafından yapılan/yaptırılan yapılar için ilgili mühendis tarafından düzenlenecek uygunluk belgesi, yapı denetimine tabi olmayan diğer yapılar (3194 s. K m. 27 uyarınca ruhsata tabi olmayan yapılar ile tek parselde, bodrum katı dışında en çok iki katlı ve toplam ikiyüz metrekareyi geçmeyen müstakil yapılar) için dağıtım şirketi tarafından düzenlenecek uygunluk belgesi, Dağıtım şirketince yapılacak olan tesisat kontrol onay evrakı, Topraklama ölçüm formu, iş bitim belgesi, Geçici kabul tutanağı (3'üncü şahıslarca yapılmış trafo, saha dağıtım kutusu ve şebeke direkleri için) ibraz edilmelidir.
Enerji izninin verilmiş olması ve gerekli belgelerin eksiksiz olarak ibraz edilmiş olması kaydıyla mülkiyet, kullanım hakları ve bağlantı koşulları gibi hususların yer aldığı bağlantı anlaşması imzalanmaktadır. Bağlantı anlaşmasında yer alan adresteki dağıtım sistemine bağlı tesis ve teçhizat var olduğu sürece, bağlantı anlaşması yürürlükte kalır ve bu tesisteki kullanıcı değişikliği halinde yeni bir bağlantı anlaşması yapılmamaktadır. Bağlantı bedeli başvuru sahibi tarafından AYEDAŞ'a ödenir. Dağıtım sistemine bağlanan kullanıcılardan onaylanan tarifeler kapsamında alınan bağlantı bedeli bir defaya mahsus olmak üzere ve ilk bağlantı anlaşması yapılması esnasında tahsil edilir ve geri ödenmez.
Mesken aboneleri dışında kalan tüketiciler, kendilerine ait tesislerdeki bağlantı gücünün %20'den daha fazla artması halinde, tadilat projesiyle birlikte 7 iş günü içerisinde şirketimize başvurur. Şirketimizce tadilat projesi incelenir ve inceleme sonuçları ile uygulamaya esas cevap 15 gün içerisinde müşteriye yazılı olarak bildirilir. Bağlantı gücündeki artışın herhangi bir maliyet getirmesi halinde, ilgili mevzuat çerçevesinde işlem yapılır ve yapılan işleme ilişkin bedeller müşteriden tahsil edilir. Bağlantı anlaşması, yapılan işlemleri içerecek şekilde tadil edilir. Bu yükümlülüğünü yerine getirmeyen müşterilere usulsüz elektrik enerjisi tüketimine ilişkin ilgili mevzuat hükümleri uygulanmaktadır.
Enerji izni, herhangi bir yapı, tesis için veya geçici süreli ihtiyaç için (şantiye, panayır, fuar vb.) talep edilen enerjinin bağlantı noktasının (havai hat şebekesi, saha dağıtım panosu, trafo AG panosu veya müstakilen tesis edilen trafo), kablo/iletken kesit ve standartlarının, geçerlilik süresi 180 gün ile sınırlı olmak üzere tayin ve tespitidir.
Bağlantı başvurusunda ibraz edilmesi gereken belgeler haricinde aşağıda istisnai başvurular ve açıklamaları bulunmaktadır:
TEİAŞ ile Sistem Kullanım ve Bağlantı Anlaşması yapmış müşterilerin, Dağıtım Yönetmeliği m. 6/4 uyarınca, anlaşma gücünün değiştirilebilmesi için 1250 kVA üzerinde güç talebinde bulunan tüm başvuru sahipleri için imzalı ve kaşeli bilgi formu aranmaktadır.